7 януари 2016 г.

MIND GAMES #3 - Принцип на контрастта













Ако направите неизгодна оферта на човек и той откаже, а след това му предложите "по-приемлива" сделка (дори и пак да е неизгодна за него), шансът да се съгласи е много по-голям.

Представете си следната ситуация. Отивате в магазин да си купите телевизор. Първото нещо, което виждате, е най-скъпия възможен телевизор, който магазинът предлага. Едва ли ще си купите точно него, защото е прекалено скъп. Но след като сте видели цената на този телевизор, ще сте много по-склонни да приемете цените на другите по-евтини телевизори и ще сте по-склонни да си купите един от тях. Защо? Защото цената им изглежда напълно нормална, имайки предвид тази на най-скъпия.

Мнението ни за всичко се базира на сравнения с други неща. Например когато кажем, че някой е умен, реално казваме, че е умен в сравнение с тези около него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар